Γιορτή 28ης Οκτωβρίου Σχ. Έτος 2014-2015
Σας ενημερώνουμε ότι τη Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2014 στις 8.15 π.μ. θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση στον χώρο εκδηλώσεων του σχολείου μας για τον εορτασμό της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Από τη Διεύθυνση
Εκδήλωση για την παγκόσμια ημέρα παχυσαρκίας
Στα πλαίσια του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας κατά της παχυσαρκίας, την Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 2014 πραγματοποιήθηκε εκδήλωση από ομάδα μαθητών της Β΄τάξης του Γυμνασίου. Οι μαθητές αναφέρθηκαν στην παιδική παχυσαρκία, τα αίτιά της, τον εντοπισμό και στους τρόπους αντιμετώπισης.
Ανακοίνωση για τη λειτουργία του σχολείου στις 15 Οκτωβρίου 2014
Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014 η ενημέρωση των γονέων για την επίδοση των μαθητών θα πραγματοποιηθεί από τις 08.00π.μ. έως τις 12.30 μμ λόγω προγραμματισμένου περιπάτου.
Από τη Διεύθυνση
Εβδομάδα Πληροφορικής: Ώρα Κώδικα 2014-2015
Από τις 11 Οκτωβρίου έως 17 Οκτωβρίου 2014 θα πραγματοποιηθεί για δεύτερη φορά η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού.
Ημέρα ενημέρωσης γονέων/κηδεμόνων για την επίδοση των μαθητών
Αγαπητοί γονείς/ κηδεμόνες,
σας ενημερώνουμε ότι ως ημέρα ενημέρωσης των γονέων/κηδεμόνων για την επίδοση των μαθητών έχει οριστεί από το σύλλογο διδασκόντων η 15η του κάθε μήνα. Αν η 15η είναι αργία ορίζεται η αμέσως επόμενη εργάσιμη. Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε τις υπόλοιπες ημέρες στα κενά που ορίζουν οι διδάσκοντες καθηγητές στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Από τη Διεύθυνση
Πλαίσιο Οργάνωσης Σχολικής Ζωής
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας
3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΧΕΔΩΡΟΥ |
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ ΔΥΤ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Κωδ. Σχολείου (ΥΠΑΙΘΑ) 1901225
Διεύθυνση: ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΩΝ 3, ΚΑΛΟΧΩΡΙ, ΤΚ 57009
τηλέφωνο: 2310751790 fax: 2310751790
email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
ιστοσελίδα: http://gym-kaloch.thess.sch.gr/joomla25/
Διευθυντής: Κυριαζής Δημήτριος
Υποδιευθυντής: Χουρσούτογλου Βασίλειος
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων / Κηδεμόνων: Κωνσταντινίδης Γεώργιος
Εισαγωγή |
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων και βασίζεται στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας. Ειδικότερα, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου θέτει και υπενθυμίζει στα μέλη της κοινότητας το πλαίσιο των κανόνων της σχολικής ζωής. Αναδεικνύει το πνεύμα αλλά και προβάλλει τα όρια συμμετοχής στην καθημερινή λειτουργία του σχολείου. Προάγει το πνεύμα συνεργασίας και τις αρχές του σεβασμού και της εποικοδομητικής συνύπαρξης και σηματοδοτεί τα όρια μεταξύ της αποδεκτής και της μη αποδεκτής συμπεριφοράς. Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου/της κοινότητας. Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τη Σύμβουλο εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης (άρθρο 37, Ν.4692/2020).
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/τριες του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών, των μαθητών/τριών και των γονέων/ κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας |
Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.
Ο Κανονισμός περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, οι οποίοι αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:
- Η εξασφάλιση της σωματικής και συναισθηματικής ασφάλειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
- Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
- Η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/τριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
- Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
2. Λειτουργία του Σχολείου |
Ι. Διδακτικό ωράριο
Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και τα διαλείμματα καθορίζονται από σχετική απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ και ανακοινώνεται στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Το διδακτικό έτος ορίζεται από την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και λήγει την 30η Ιουνίου του επόμενου έτους, εκτός αν καθορίσει διαφορετικά το ΥΠΑΙΘΑ.
II. Προσέλευση στο σχολείο
Οι μαθητές προσέρχονται στο σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων (πριν από τις 8:10), προκειμένου να παραβρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση της σχολικής κοινότητας και να παρακολουθούν τις ενημερώσεις της Διεύθυνσης. Μετά την πρωινή συγκέντρωση η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Σε περίπτωση καθυστερημένης προσέλευσης, ζητούν απαραίτητα από τη Διεύθυνση την άδεια για να παρακολουθήσουν το μάθημα της πρώτης ώρας. Για κάθε αδικαιολόγητη καθυστέρηση την πρώτη ώρα καταγράφεται μία απουσία.
ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο
Οι μαθητές πρέπει να εισέρχονται στην τάξη αμέσως μόλις χτυπήσει το κουδούνι.
Εφόσον εισέλθει ο διδάσκων στην αίθουσα διδασκαλίας, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή παρά μόνο με τη συναίνεση του διδάσκοντα.
Οι θέσεις των μαθητών/τριών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.
Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων κανένας μαθητής, από τους προσελθόντες στο σχολείο, δεν επιτρέπεται να απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας.
Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ και αναψυκτικού, εκτός από νερό στην αίθουσα διδασκαλίας.
ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο
Οι μαθητές/τριες παραμένουν στον χώρο καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου και αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), προσέρχονται στη Διεύθυνση με τον/την απουσιολόγο του τμήματος, για να ενημερωθούν τηλεφωνικά οι κηδεμόνες ώστε να τους/τις παραλάβουν συμπληρώνοντας το σχετικό έντυπο. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.
V. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές ,όμως, εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης, και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.
VI. Απουσίες μαθητών
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/τριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.
VII. Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
- Ιστοσελίδας του Σχολείου
- Ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
- Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.
- Μέσω της επίσκεψής τους στο σχολείο στις προγραμματισμένες, από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ημέρες και ώρες.
3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή |
Ι. Φοίτηση:
Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωσή τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδό τους. Ο χαρακτηρισμός της φοίτησης γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών την ημέρα που λήγουν τα μαθήματα του εκάστοτε διδακτικού έτους.
Μετά την εγγραφή μαθητή/τριας στο σχολείο η έξοδος επιτρέπεται μόνο με την απόλυση, τη μετεγγραφή ή την αίτηση διακοπής φοίτησης που υποβάλλει ο/η μαθητής /τρια, αν είναι ενήλικος/η ή ο κηδεμόνας του/της, αν είναι ανήλικος/η και έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση.
II. Σχολικοί χώροι
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
- Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
- Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
- Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.
- Αν για τη μετακίνηση από και προς το σχολείο χρησιμοποιούν λεωφορείο, δεν προκαλούν φθορές στο όχημα ούτε το λερώνουν με σκουπίδια, και ακολουθούν τις οδηγίες του/της οδηγού χωρίς να του/της αποσπά την προσοχή.
Επισημαίνεται ότι μαθητής που προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.
III. Διάλειμμα
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.
Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας και το χτύπημα του κουδουνιού, η αποχώρηση από την αίθουσα γίνεται με τάξη ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός μετά από σχετική οδηγία του/της εκπαιδευτικού που βρίσκεται στην τάξη και εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/τριών.
Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/τριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.
IV. Εμφάνιση
Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης∙ οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα γι΄αυτό και συστήνεται να αποφεύγονται ακρότητες και εκκεντρισμοί και να υπάρχει συμμόρφωση με ό,τι θεωρείται ευπρεπές και είναι πλατιάς αποδοχής. Τέλος, οι μαθητές/τριες οφείλουν να φροντίζουν με προσοχή την προσωπική τους υγιεινή.
V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα – Υποχρεώσεις
Ο Διευθυντής
- Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
- Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
- Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
- Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
- Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.
Οι εκπαιδευτικοί
Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση-διδασκαλία, μάθηση και διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την ποιότητα της εκπαίδευσης και κατ' επέκταση από τη συμβολή και την προσπάθεια των εκπαιδευτικών. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
- Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
- Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό προς την προσωπικότητα τους.
- Συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
- Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και να μην κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
- Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
- Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης.
- Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
- Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.
- Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπιστούν πιθανά προβλήματα.
- Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
- Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
- Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
- Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
- Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής καθοδήγησης που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
- Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
- Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ' αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.
Υποχρεώσεις εκπαιδευτικών και Διευθυντή/τριας (ν.3500/2006,άρθρο 23)
Εκπαιδευτικός ή μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) ή του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο οποίος/α κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του με οποιονδήποτε τρόπο πληροφορείται ή διαπιστώνει ότι έχει διαπραχθεί σε βάρος μαθητή/τριας έγκλημα ενδοοικογενειακής βίας ενημερώνει χωρίς καθυστέρηση τον /την Διευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας.
Ο Διευθυντής /τρια της σχολικής μονάδας ανακοινώνει αμέσως την αξιόποινη πράξη στον αρμόδιο εισαγγελέα σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (αυτεπάγγελτη δίωξη) ή στην πλησιέστερη αστυνομική αρχή.
Οι μαθητές/μαθήτριες
Συμπεριφορά μαθητών /μαθητριών (Αριθμ.79941/ΓΔ4/21-05-2019,ΦΕΚ 2005 ΄Β/31-05-2019 Υ.Α)
Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών, που εκδηλώνεται με οποιοδήποτε τρόπο, με πράξεις ή παραλείψεις, συνιστά τη διαγωγή τους.
Η διαγωγή περιλαμβάνεται μεταξύ των στοιχείων της μαθητικής κατάστασης των μαθητών /τριών που φοιτούν κάθε έτος στο Γυμνάσιο και ελέγχεται, χαρακτηρίζεται και καταχωρίζεται στα οικεία βιβλία.
Οι μαθητές /τριες οφείλουν να ακολουθούν τους κανόνες που διέπουν τη σχολική ζωή, όπως αυτοί ορίζονται από την κείμενη νομοθεσία και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας.
Κάθε πράξη ή παράλειψη που έρχεται σε αντίθεση με αυτά αποτελεί αντικείμενο παιδαγωγικού ελέγχου και αντιμετωπίζεται με παιδαγωγικά μέσα.
- Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών επιβάλλεται να συνάδει με τη μαθητική τους ιδιότητα εντός αλλά και εκτός του σχολικού χώρου, όταν συμμετέχουν σε δραστηριότητες ή εκδηλώσεις του σχολείου αλλά και γενικότερα στην κοινωνική τους ζωή.
- Οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν προσκαλούν εξωσχολικούς στον χώρο του σχολείου και, όταν αντιληφθούν την παρουσία εξωσχολικών ατόμων μέσα στο σχολείο, ενημερώνουν σχετικά τους/τις εφημερεύοντες/ουσες καθηγητές/καθηγήτριες.
- Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στον εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στη δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Οι μαθητές θα πρέπει να:
- Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
- Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
- Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
- Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
- Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Η προστασία του σχολικού κτιρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων. Αν προκαλέσουν κάποια βλάβη-ζημιά, αυτή πρέπει να αποκατασταθεί από τον/την υπαίτιο/α.
- Σε κάθε τμήμα ορίζεται από τον υπεύθυνο καθηγητή/τρια επιμελητής/τρια σε εβδομαδιαία βάση με καθήκοντα τον αερισμό της τάξης και τον καθαρισμό του πίνακα αμέσως μετά το πέρας της σχολικής ώρας.
- Αφίσες και πάσης φύσεως ανακοινώσεις δεν αναρτώνται στους διάφορους χώρους του σχολείου, παρά μόνο στον πίνακα ανακοινώσεων που υπάρχει προς τον σκοπό αυτό, αφού προηγουμένως το υλικό αυτό εγκριθεί από το δεκαπενταμελές συμβούλιο της μαθητικής κοινότητας και τον /την καθηγητή/τρια που έχει οριστεί από τον Σύλλογο Διδασκόντων /ουσών για την υποστήριξη της λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων.
- Επίσης, δεν αναγράφονται συνθήματα στους χώρους του σχολείου, εσωτερικούς και εξωτερικούς. Οι ενέργειες αυτές ελέγχονται πειθαρχικά.
- Δεν οικειοποιούνται σε καμία περίπτωση αντικείμενα που ανήκουν σε συμμαθητές/ συμμαθήτριες.
- Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
- Αξιοποιούν το Διαδίκτυο κατά τρόπο που συνάδει με τον κώδικα δεοντολογίας που διέπει τη χρήση του. Οι αναρτήσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης γίνονται πάντα με σεβασμό στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, στα πρόσωπα και στους θεσμούς.
- Σε περίπτωση που μαθητής/τρια δέχεται απειλές ή εκφοβισμό απευθύνεται στη Δ/νση ή στους εκπαιδευτικούς. Ο ηλεκτρονικός εκφοβισμός θεωρείται σοβαρό παράπτωμα, προσβάλλει την προσωπικότητα του μαθητή/της μαθήτριας-θύματος και εκθέτει τον μαθητή/-τρια θύτη σε ποινικό παράπτωμα.
- Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν με τον οποίο έχουν τη διαφορά.
2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
3. Απευθύνονται στο Διευθυντή.
- Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
- Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών για μάθηση.
- Η αντιγραφή σε γραπτές δοκιμασίες και γενικότερα η δολίευση αξιολογικών διαδικασιών αποτελεί σοβαρό παράπτωμα και ελέγχεται πειθαρχικά.
- Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/ριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
- Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
- Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
- Τα σχολικά βιβλία είναι μορφωτικό αγαθό και εκπαιδευτικό /διδακτικό υλικό που διανέμεται δωρεάν. Η καταστροφή ή η φθορά τους ελέγχεται παιδαγωγικά ως πράξη βανδαλισμού με οικονομική αλλά πρωτίστως ηθική διάσταση.
Λειτουργία μαθητικών κοινοτήτων
Λειτουργία μαθητικών κοινοτήτων (Αριθμ.23.613/6/Γ2/4094,ΦΕΚ 619΄Β/25-09-1986Υ.Α.)
- Οι μαθητικές κοινότητες, καθαρά παιδαγωγικός θεσμός που συνδέεται άρρηκτα με την εκπαιδευτική διαδικασία, αποτελούν τον χώρο για την ανάπτυξη της μαθητικής πρωτοβουλίας μέσα στο σχολείο, αποτελούν κύτταρο δημοκρατικής ζωής, όπου με τον διάλογο και τη συμμετοχή οι μαθητές και οι μαθήτριες, με πνεύμα συνεργασίας, ασκούνται στη δημοκρατική διαδικασία και στη συμμετοχή τους στα κοινά, μελετώντας και προτείνοντας λύσεις για τα προβλήματα που τους/τις αφορούν. (Άρθρο 2.1)
- Οι μαθητικές κοινότητες εκφράζουν τη θέληση των μαθητών και μαθητριών για τη ζωή και τη λειτουργία του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες διαμορφώνουν μέσα από τις λειτουργίες των μαθητικών κοινοτήτων τις απόψεις τους και προτείνουν λύσεις στον Σύλλογο των καθηγητών και των καθηγητριών και τη Διεύθυνση για τα προβλήματα του σχολείου (Άρθρο 2.10).
VΙ. Άλλα θέματα
Επισημαίνεται ότι:
- Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτιρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.
- Το κάπνισμα, η λήψη αλκοόλ και η χρήση άλλων εξαρτησιογόνων ουσιών είναι καταστροφικές για την πνευματική και τη σωματική υγεία των μαθητών. Για τον λόγο αυτό απαγορεύονται. Η παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.
VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο. Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:
- προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης
- απαγόρευση της βίας
- δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό
- καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας
- προώθηση της συνεργατικής μάθησης
- σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή
- προαγωγή της ισότητας και συμμετοχής όλων.
Αρκετές, όμως, είναι οι περιπτώσεις κατά τις οποίες οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας. Τα θέματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με την ιδιότητά του και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του Σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του.
Τα θέματα παρεκκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται με βάση την κείμενη νομοθεσία. Κατασταλτική αντιμετώπιση θα είναι η τελευταία επιλογή.
Στις περιπτώσεις μαθητών/τριών που δεν βελτιώνουν τη συμπεριφορά τους ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών προβαίνει στη λήψη μέτρων, τα οποία είναι:
α) προφορική παρατήρηση, β) επίπληξη, γ) αποβολή από τα μαθήματα μιας (1) ημέρας δ) αποβολή από τα μαθήματα δύο (2) ημερών, ε) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.
Τα παιδαγωγικά μέτρα των περιπτώσεων γ και δ επιβάλλονται, εφόσον κρίνεται ότι τα παιδαγωγικά μέτρα που έχουν ήδη εφαρμοστεί δεν έχουν φέρει αλλαγή της στάσης του/της μαθητή/μαθήτριας ή αν πρόκειται για σοβαρή παρέκκλιση, έστω και μεμονωμένη. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται μόνο αν, επιπλέον των ανωτέρω, κρίνεται ότι δεν είναι δυνατή η επανόρθωση της παρέκκλισης εντός του ίδιου σχολικού περιβάλλοντος.
Οι μαθητές που αποβάλλονται παραμένουν τις ημέρες της αποβολής στο σχολείο, οι ώρες απουσίας τους από την τάξη καταχωρίζονται και απασχολούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου.
Η μορφή απασχόλησης εντός του σχολείου καθορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.
Επιπλέον, στην προσπάθεια του σχολείου να διατηρηθεί η εύρυθμη λειτουργία του και να διαπαιδαγωγηθούν οι μαθητές/τριες στον σεβασμό των διαφορετικών ρόλων και την τήρηση των συμφωνημένων κανόνων, χρησιμοποιούνται όλα τα διαθέσιμα παιδαγωγικά μέσα, όπως οι συμβουλευτικές συναντήσεις με τους Συμβούλους Σχολικής Ζωής, η υποστηρικτική εκπαιδευτική δομή (Ε.Δ.Υ.) που φιλοξενείται στον χώρο της σχολικής μας μονάδας, ο θεσμός της σχολικής διαμεσολάβησης, ενώ αυξημένος είναι και ο ρόλος των μαθητικών κοινοτήτων στην πρόληψη και την αντιμετώπιση προβλημάτων και δυσλειτουργιών. Στη σχολική μας κοινότητα ενθαρρύνεται και διευκολύνεται ο τρόπος έκφρασης και η διαδικασία συζήτησης παραπόνων για περιπτώσεις μη εφαρμογής του σχολικού κανονισμού, καθώς και για προβληματικές και μη αποδεκτές συμπεριφορές μαθητών/-τριών ή και εκπαιδευτικών.
Τέλος, στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.
VIII. Σχολικές Δραστηριότητες
Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντές τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές, αθλητικές εκδηλώσεις.
Οι σχολικοί περίπατοι υλοποιούνται κατά τη διάρκεια του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου.
Για τη συμμετοχή των μαθητών/τριών σε μετακινήσεις με μεταφορικό μέσα κατατίθεται υπεύθυνη δήλωση από τον/την κηδεμόνα του/της και εφόσον ο/η κηδεμόνας δεν συμφωνεί ο μαθητής/τρια δεν συμμετέχει στη μετακίνηση αλλά παραμένει στο σχολείο καθ΄όλη τη διάρκεια του ωρολογίου προγράμματος και συμμετέχει σε σχολικές δραστηριότητες σύμφωνα με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών.
IX. Άλλα θέματα
Απώλεια χρημάτων ή αντικειμένων αξίας
Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.
4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων Σχολείου |
Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα με τον/την υπεύθυνο/η του τμήματος στο οποίο φοιτά το παιδί τους, καθώς και με τον Διευθυντή του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.
Οι γονείς/ κηδεμόνες γνωστοποιούν στοιχεία επικοινωνίας τους στη σχολική μονάδα και δεν παραλείπουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία αυτά σε περίπτωση αλλαγής τους.
Σε περίπτωση απουσίας του παιδιού τους ενημερώνουν αμελλητί και άμεσα το σχολείο για τον λόγο απουσίας με έναν από τους τρόπους επικοινωνίας που έχουν δηλώσει στο σχολείο κατά την εγγραφή του παιδιού τους.
Επιπλέον, μεριμνούν για την εγγραφή του παιδιού τους στο σχολείο την εκάστοτε σχολική χρονιά κατά τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία, προσκομίζοντας όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά χωρίς καθυστέρηση στη σχολική μονάδα.
Μεριμνούν αμελλητί για την έκδοση του ατομικού δελτίου υγείας του παιδιού τους.
Ενημερώνουν επαρκώς και συστηματικά το σχολείο για τυχόν προβλήματα υγείας του παιδιού τους, όπως επίσης και για τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί το σχολείο σε περίπτωση ξαφνικής επιδείνωσης της υγείας του ή κρίσης.
Καταθέτουν χωρίς καθυστέρηση στο σχολείο τυχόν διαγνώσεις από το ΚΕΔΑΣΥ και ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.
Όταν καλούνται από τη Διεύθυνση του σχολείου ή συγκεκριμένους/ες εκπαιδευτικούς ανταποκρίνονται αμελλητί στην πρόσκληση αυτή.
Εάν η επικοινωνία με τους κηδεμόνες δεν είναι εφικτή ή αν οι κηδεμόνες αρνηθούν την επικοινωνία ή αν για οποιοδήποτε άλλο λόγο είναι απαραίτητο, συγκαλείται το Συμβούλιο του Τμήματος, για να εξετάσει την αναγκαιότητα χρήσης ενεργειών παιδαγωγικού χαρακτήρα όπως ενδεικτικά η προσφυγή σε υποστηρικτικές εκπαιδευτικές δομές ή κοινωνικές υπηρεσίες (αριθμ.79942/ΓΔ4/21-05-19,ΦΕΚ Β΄2005/31-05-2019 Υ.Α άρθρο 29 παραγ.2)
Οι γονείς μαθητή/τριας που βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι οφείλουν και -υποχρεούνται- να ενημερώσουν το σχολείο για το θέμα αυτό. Επίσης, οφείλουν και υποχρεούνται να ενημερώσουν το σχολείο στην περίπτωση κατά την οποία με δικαστική απόφαση η άσκηση επιμέλειας του παιδιού έχει ανατεθεί στον ένα εκ των δύο γονέων, όπως επίσης, και αν η δικαστική απόφαση θέτει όρους για την υλοποίηση της επικοινωνίας του παιδιού με τον γονέα που δεν ασκεί την επιμέλειά του. Αυτονόητο είναι ότι το σχολείο σέβεται απολύτως και προστατεύει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, κατά τα προβλεπόμενα στην κείμενη σχετική νομοθεσία.
Η Διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μεριμνούν για την έγκαιρη και έγκυρη επικοινωνία με τους γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών/τριών, αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο, όπως ενδεικτικά: τηλεφωνική επικοινωνία, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αποστολή εγγράφων με το ταχυδρομείο, σημειώματα που δίνονται στους/στις μαθητές/τριες.
II. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Διευθυντή, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με τον/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου.
ΙΙΙ. Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.
5: Πολιτική του Σχολείου για την προστασία από πιθανούς κινδύνους |
Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο/Η Διευθυντής/ρια του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.
Στις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, κανένα παιδί δεν αποχωρεί από το Σχολείο μόνο του. Τα παιδιά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Επίσης, ο/η Διευθυντής/ρια ενημερώνει τους/τις μαθητές/τριες, καθώς και τους γονείς/κηδεμόνες, για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες,γονείς/κηδεμόνες,Διευθυντές/Διευθύντριες,Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
II. Ειδικό σχέδιο αποχώρησης λόγω έκτακτων συνθηκών
Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για την ασφάλεια των παιδιών έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής, θα τηρηθεί το μνημόνιο ενεργειών και προς τούτο πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.
6: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του |
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους/τις μαθητές/τριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του. Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/την Σύμβουλο Εκπαίδευσης, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας. Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών προς ενημέρωσή τους.
26 Οκτωβρίου 2023
Ο Διευθυντής
ΚΥΡΙΑΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Ανακοίνωση για τη λειτουργία του σχολείου στις 11 Σεπτεμβρίου 2014
Την Πέμπτη 11/9/2014 στις 09.30 π.μ. θα πραγματοποιηθεί ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2014-2015. Την ίδια μέρα θα γίνει και διανομή των βιβλίων. Οι μαθητές να προσέλθουν στο σχολείο με τσάντες για να παραλάβουν τα βιβλία τους.
Από τη Διεύθυνση