Η Β΄ Γυμνασίου στα Ιωάννινα

Δημοσιεύτηκε στις Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2023 Γράφτηκε από τον/την teacher

Κατά το διάστημα 1-3 Δεκεμβρίου μαθητές και μαθήτριες της Β’ Γυμνασίου συμμετείχαν σε εκδρομή στα Γιάννενα. Εκδρομή με εκπαιδευτικό και πολύπλευρο χαρακτήρα, καθώς έζησαν μία ξεχωριστή εμπειρία με ευκαιρίες να κοινωνικοποιηθούν μεταξύ τους και συγχρόνως να διευρύνουν τις γνώσεις τους όσον αφορά την ιστορία, τη λαογραφία, το φυσικό πλούτο των Ιωαννίνων και της ευρύτερης ηπειρωτικής χώρας αλλά και τη γαστρονομία της περιοχής.

Μέσα από στοχευμένες και ενδιαφέρουσες ξεναγήσεις στο μουσείο πολέμου του Καλπακίου, τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης  το νησάκι και το μουσείο του Αλή Πασά τα παιδιά προβληματίστηκαν γύρω από ζητήματα της αρχαίας και σύγχρονης ελληνικής ιστορίας, αφομοιώνοντας ευχάριστα και δημιουργικά τα ιστορικά δεδομένα. Σημαντική υπήρξε, επίσης, η ανταπόκριση τους στο λαογραφικό και πολιτισμικό πλούτο της Ηπείρου: θαύμασαν τα κέρινα ομοιώματα του Παύλου Βρέλλη και εντυπωσιάστηκαν από την αυτάρκεια και το μορφωτικό επίπεδο των Βλάχων του Μετσόβου με την επίσκεψη στο αρχοντικό Τοσίτσα. Τέλος στα πλαίσια του σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού οι μαθητές και μαθήτριες επισκέφτηκαν το μουσείο Αργυροχρυσοχοϊας και το Τμήμα Πληροφορικής του πανεπιστημίου Ιωαννίνων, όπου ενημερώθηκαν για τη σχολή γενικότερα αλλά και ειδικότερα για τον τομέα Ρομποτικής που λειτουργεί στο τμήμα.

Δεν έλειψαν όμως και οι ευκαιρίες για ψυχαγωγία και διασκέδαση. Στα Ζαγόρια (και συγκεκριμένα το Μονοδένδρι) και το Φαράγγι του Βίκου τα παιδιά φωτογραφήθηκαν στο πανέμορφο χειμερινό τοπίο, γέλασαν προσπαθώντας να ανέβουν τα 163 σκαλοπάτια του Σπηλαίου του Περάματος, χάρηκαν τα νερά της λίμνης ταξιδεύοντας με καραβάκι για το Νησάκι ενώ μέσα από χαλαρωτικούς απογευματινούς περιπάτους στα καλντερίμια και το Κάστρο των Ιωαννίνων.

Μακριά για λίγες μέρες από την οικογενειακή εστία οι μαθητές και μαθήτριες απέκτησαν την ευκαιρία να δοκιμαστούν στην αυτονόμησή τους ζώντας σε μια συνθήκη καθ’ όλα συλλογική βιώνοντας τη σχολική ζωή με τρόπο περισσότερο άμεσο και προσωπικό. Στόχος η ωρίμανση και η ανάπτυξη του ελέγχου όσον αφορά τις σχέσεις και τα όρια μεταξύ τους αλλά και με τους καθηγητές και καθηγήτριές που τους συνόδευαν. Σίγουρα έζησαν μία εμπειρία αξέχαστη!